Blog Cleverpath



Wiedzę dostarcza:

5
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Witryny interaktywne – folie dotykowe [+WIDEO]

Piotr Soroka 22 stycznia 2013

Z tego artykułu dowiesz się:Witryny interaktywne - folie dotykowe

  • Jak zmienić standardową witrynę sklepową w taką, obok której nie da się przejść obojętnie,
  • Co jest potrzebne do ożywienia naszej witryny, aby umożliwić interakcję przez dotyk,
  • Jakie są zastosowania takich rozwiązań.

Folia dotykowa HilfigerPewien czas temu Kamil zamieścił wpis o wprowadzeniu do Visual Merchandisingu. Jednym z jego elementów były witryny sklepowe. Postanowiłem rozwinąć dalej ten temat opisując jedno, bardzo ciekawe moim zdaniem rozwiązanie. Mowa tutaj o foliach dotykowych. Po co? Wyobraźcie sobie witrynę sklepową, którą możecie dotknąć i korzystać z niej jak z wielkiego tabletu. Wydaje mi się, że w tym momencie (tak jak mi) przychodzi Wam już do głowy milion zastosowań :)

Jak to działa?

Sposób na zmienienie zwyczajnej witryny sklepowej w witrynę interaktywną jest w gruncie rzeczy całkiem prosty. Do wykonania zadania będzie nam potrzebna folia dotykowa, komputer, odpowiednie oprogramowanie oraz telewizor LCD lub projektor z możliwością projekcji tylnej.

Folia interaktywna -  schemat działania

Do okna wystawowego montowana jest folia dotykowa od strony wnętrza sklepu. Jest to duży plus. Folia nie będzie narażona na czynniki zewnętrzne oraz akty wandalizmu. Technologia jest przystosowana do współpracy z szybami wystawowymi do grubości 20mm zarówno z plexi jak i ze szkła. Nie będzie ona jednak działać  na powierzchniach metalowych. Folie dostępne są w wielu rozmiarach – największe sięgają przekątnej kilkuset cali.

Każdy płat folii zakończony jest portem umożliwiającym skomunikowanie się z komputerem. Najczęściej jest to port USB. Po podpięciu do komputera folia instalowana jest na komputerze jako nowe urządzenie wskazujące. Warto zauważyć, że Windows 7 i 8 obsługują technologię dotykową. Producenci często oferują też dedykowane sterowniki pod komputery marki Apple. Nie da się jednak ukryć, że montując tego typu ekran nie będzie chodziło nam o umożliwienie przechodniom korzystania z naszego komputera, a jedynie ze specjalnie przygotowanej aplikacji. Tutaj już pozostaje skorzystać z pakietów oprogramowania zawierającego proste, „pudełkowe” aplikacje lub zlecenie przygotowania własnej kreacji (w oparciu o SDK jednego z producentów platform dotykowych) przez firmę zewnętrzną. To drugie rozwiązanie jest zdecydowanie najlepsze. Inwestując pewne pieniądze w sprzęt powinno się również zadbać o przygotowanie aplikacji jak najlepiej spełniającej nasze cele biznesowe i prezentującej ofertę. Pamiętajmy, że aplikacja musi przyciągać ludzi, żeby zwiększyć footfall w sklepie oraz jego rozpoznawalność.

To nie koniec prac instalacyjnych. Pozostaje nam jeszcze przekazać obraz na szybę wystawową. Możemy tego dokonać na dwa sposoby. Albo kierujemy na szybę wystawową projektor z projekcją tylną, albo umieszczamy dokładnie za folią dotykową ekran LCD o takiej samej przekątnej. Bez względu na to, które rozwiązanie wybierzemy, podpinamy je oczywiście również do komputera, który wszystko będzie obsługiwał.

Na koniec pozostaje odpowiednio zabudować/zasłonić całą instalację, kierując wzrok przechodnia wyłącznie na sam ekran. Warto dodać przy tym informacje o interaktywnym charakterze szyby wystawowej i zachęcić do korzystania.

Poniżej filmik z przykładową instalacją:

Zastosowanie

Tak jak wspominałem na początku, jest wiele możliwości wykorzystania tego typu rozwiązania. Nie dotyczy to jedynie okna wystawowego, bo niemalże każdą szklaną powierzchnie możemy zrobić interaktywną. Jeżeli chodzi jednak o same witryny sklepowe dobrym pomysłem może być prezentowanie na niej oferty sklepu i aktualnych promocji (świetne w momencie, gdy sklep jest już zamknięty lub zatłoczony). Można również zachęcać do zapisania się np. do newslettera, założenia karty rabatowo-lojalnościowej lub po prostu zamieścić grę interaktywną związaną z naszą marką. Jakie Wam przychodzą pomysły na wykorzystanie tego typu rozwiązania? Chcielibyście zamontować coś takiego w Waszym sklepie? Zachęcam do dyskusji!

Zobacz naszą ofertę z zakresu witryn interaktywnych

Autor: Piotr Soroka

Źródło grafiki: rearpro.com

Witryny interaktywne - folie dotykowe [+WIDEO], 5.0 out of 5 based on 2 ratings

Comments (5)

  1. Najfajniesza witryna, którą widziałam na żywo składała się z ekranów ledowych, na których wyświetlane były w tamtym momencie fale oceaniczne i widoczni byli surferzy, a między nimi pojawiały się nazwy sprzedawanych marek. Witryna sklepowa zachęcała do wejścia, zaciekawiała klienta.Nie umożliwiała ona żadnego kontaktu z klientem o jakim jest mowa w artykule, ale przez użycie obrazu video zdecydowanie mamy do czynienia z zabiegiem innowacyjnym.

    To, o czym czytam jest super rozwiązaniem dla „multimedialnego” pokolenia Y i młodszych klientów oraz wszystkich tych, którzy są zaznajomieni z nowoczesnymi technologiami. Obserwując klientów w galerii, w której pracuję młodzi ludzie chętnie używają elektroniki, starsi bardziej od niej stronią, ufając tradycyjnemu oznakowaniu.

    Jak dla mnie taka multimedialna witryna mogłaby np. informować o promocjach, łączyć się bezpośrednio ze sklepem on-line, jeśli klient podchodzi do niej poza godzinami funcjonowania punktu, pokazywać kolekcję w formie interaktywnego katalogu.

    Podsumowując, pomysł super wszak dziś na rynku trzeba szukać (najlepiej niedrogich;) sposobów na wyróżnienie się!

    Odpowiedz
    • Hmmm, fale oceaniczne na ekranach LED. Czyżby witryna Hollistera? :) Jeszcze kilka dni do otwarcia, ale klienci w Galerii Mokotów już od pewnego czasu spoglądają na nią z zaciekawieniem.

      Odpowiedz
      • Dominika Maciejak 28 stycznia 2013 at 22:49

        W środku cały czarny, z genialnie podświetlonym asortymentem. VMowo wysoka półka. Niesamowicie się do niego wchodzi. Pytanie jak się kupuje… Tak, nie pamiętałam nazwy, ale z pomocą Google wiem, że to on. Koniecznie chcę go zobaczyć w Warszawie i czekam na niego w Poznaniu!

        Odpowiedz
    • Dziękujemy za komentarz :) Wszystko zależy od przekątnej ekranu i funkcjonalności oprogramowania wyświetlającego treści. Za kilkanaście tysięcy złotych można już liczyć na fajne rozwiązanie z ekranem ok. 30-50 cali. Nie mniej jednak w celu poznania dokładnych szczegółów zapraszamy do bezpośredniego kontaktu. Możemy przedstawić więcej szczegółów, ponieważ nawiązaliśmy ostatnio kontakt z producentami takich urządzeń.

      Odpowiedz

Odpowiedz Jacek Anuluj odpowiedź

Current month ye@r day *

Zaloguj się do swojego konta

Nie pamiętaszHasła ?

Zarejestruj się na stronie!