Blog Cleverpath



Wiedzę dostarcza:

2
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Programy lojalnościowe – rejestracja zakupów

Piotr Soroka 3 marca 2014

Dlaczego sieci handlowe oferują klientom programy lojalnościowe? Żeby zachęcić ich do kolejnych zakupów? Oczywiście! Ale nie tylko.

Dane

Każdemu detaliście zależy na tym, by poznać lepiej zachowania zakupowe swoich klientów. Suche dane transakcyjne oczywiście dadzą wyobrażenie na temat tego, które towary się najlepiej sprzedają. Bez powiązania jednak danych sprzedażowych z konkretną osobą nie można przeprowadzić szczegółowych analiz demograficznych i przeanalizować jak elementy marketingu mix wpływają na zakup konkretnych produktów przez  poszczególne grupy klientów.

Problem

Posiadając lub chcąc wprowadzić system lojalnościowy zawsze trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie co zrobić, żeby klient chciał rejestrować każdy zakup w naszym systemie. Jest na to kilka sposobów.  Poniżej pokażę dwa przykłady działających systemów, które tak naprawdę nie muszą oferować ciągle przecenionych produktów, by ludzie rejestrowali zakupy na swoje konto.

Przykłady

  • Peek & Cloppenburg
    Działający od dawna system lojalnościowy. Każdy klient ma możliwość wyrobienia karty stałego klienta poprzez wypełnienie formularza ze swoimi danymi.
    P&CKorzyści? Przy zmianie kolekcji P&C wysyła do swoich klientów kupony rabatowe na przecenioną odzież (dzięki czemu mogą ją kupić jeszcze taniej od innych), które działają tylko z kartą.P&C - bonyJakie są korzyści z rejestracji każdego zakupu? Możliwość zwrotu i wymiany towaru bez paragonu. Kasjerzy zawsze pytają o posiadanie karty przy finalizowaniu transakcji. Nawet jeżeli nie posiadamy karty przy sobie, to zrobią wszystko, by na podstawie podanych danych osobowych odnaleźć kartę w systemie i zarejestrować zakup.
  • Saturn
    Całkiem nowe przedsięwzięcie Saturna. Do naszego paragonu dopinana jest informacja o możliwości założenia konta i zarejestrowania swojego pierwszego zakupu na stronie www.Saturn rejestracja
    Korzyści? Konkursy z nagrodami oraz kody rabatowe.Korzyści z rejestracji każdego zakupu? 30 dni na zwrot lub wymianę bez paragonu

Jakie Wam przychodzą do głowy programy lojalnościowe skłaniające do rejestracji każdego zakupu w systemie sieci handlowej?

Autor: Piotr Soroka

Programy lojalnościowe – rejestracja zakupów, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Comments (2)

  1. Taka karta jest znacznym udogodnieniem dla klienta jak i dla sprzedawcy. Każdy sklep sieciowy powinien coś takiego oferować, a w niektórych wiąż mi tego brakuje. ;/

    Odpowiedz
  2. Programy lojalnościowe przynoszą korzyści zarówno firmom, jak i ich Klientom, dlatego większość Polaków korzysta lub chociaż raz korzystała z takich programów. Sklep zyskuje lojalnego Klienta, a konsument może liczyć na promocje i rabaty ze strony sklepu. Warto założyć kartę stałego Klienta w miejscach, gdzie rzeczywiście dużo kupujemy.

    Odpowiedz

Odpowiedz Marta Anuluj odpowiedź

Current month ye@r day *

Zaloguj się do swojego konta

Nie pamiętaszHasła ?

Zarejestruj się na stronie!