Blog Cleverpath



Wiedzę dostarcza:

2
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Social media WiFi

Mateusz Skwarka 12 czerwca 2013

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czym jest Social media Wi-Fi i Facebook Wi-Fi,
  • jakie korzyści odniesiesz z wdrożenia tego rozwiązania,
  • jak połączyć Twojego hot spota z Facebookiem.

Czym jest Social media WiFi?

Social media Wi-Fi to połączenie mediów społecznościowych (social media) z darmowym Internetem udostępnianym przez Wi-Fi (hot spot). Dzięki takiemu rozwiązaniu nasz hot spot staje się potężnym narzędziem marketingowym, które służy zacieśnianiu relacji z Klientami oraz promocji naszego punktu handlowego. Wszystko stało się możliwe dzięki nowej funkcjonalności: Facebook Wi-Fi (więcej szczegółów tutaj). Rozwiązanie jest bardzo proste: Klient naszego sklepu lub restauracji chcąc połączyć się z darmowym Wi-Fi jest najpierw przekierowany na fanpage naszego miejsca, w którym może się zameldować (check-in). Po tej czynności może korzystać z darmowego Wi-Fi udostępnianego w naszym punkcie. W ostatnim czasie coraz popularniejsze stają się również rekomendacje na Facebooku dotyczące miejsc. Jeśli nasz Klient jest zadowolony z wizyty, to oznaczając się w miejscu może wystawić pochlebną recenzję naszego miejsca. Fanpage z dobrymi recenzjami robi na pewno dużo lepsze wrażenie na nowych użytkownikach i z pewnością pomaga w przyciąganiu ich do fizycznej placówki.

Korzyści z wdrożenia rozwiązania

  • Promocja miejsca. Zameldowanie się jest widoczne dla znajomych naszego Klienta na Facebooku. Powoduje to, że nasz biznes staje się zauważalny dla większego grona odbiorców.
  • Automatyczne meldowanie się. Facebook Wi-Fi różni się tym od zwykłego zameldowania, że Klient może ustawić automatyczne meldowanie się w przyszłości, aby mieć dostęp do darmowego Wi-Fi od razu. Dzięki temu efekt promocji miejsca jest wzmożony, ponieważ informacja o zameldowaniu pojawia się dużo częściej. Efekt jest szczególnie widoczny, jeśli mamy regularnie odwiedzających nas Klientów.
  • Dostęp do danych demograficznych. Dzięki uruchomieniu Facebook Wi-Fi mamy dostęp do danych demograficznych osób, które meldują się w naszym sklepie w ten sposób. Wiemy zatem, jaki jest profil demograficzny Klienta naszego sklepu lub restauracji.

Jak połączyć hot spota z moim fanpage’em?

Przede wszystkim nasz fanpage musi mieć ustawioną prawidłową lokalizację, a co za tym idzie musi istnieć możliwość zameldowania się w nim. Więcej porad dotyczących tworzenia miejsca i meldowania się w nim znajdziecie w helpie Facebooka:

Jeśli jednak mamy już prawidłowo ustawioną lokalizację i ludzie meldują się w naszym miejscu, jesteśmy o jeden krok do przodu. Druga istotna rzecz to odpowiedni router Wi-Fi i jego połączenie z fanpage’em. Na ten moment wybór jest bardzo ograniczony, ponieważ Facebook Wi-Fi współpracuje tylko z routerami Meraki (od niedawna część Cisco). Na szczęście w ostatnim czasie udało się nam nawiązać współpracę z Meraki (co nie było takie proste, jak się z początku wydawało), dzięki czemu routery i ich odpowiednie skonfigurowanie są częścią naszych usług. Routery i dołączane do nich narzędzie przeszły już pierwsze testy i spisują się naprawdę świetnie :)

Samo połączenie routera z Facebookiem jest bardzo proste i wystarczą w zasadzie dwa kliknięcia. Musimy zaznaczyć, że udostępnianie Wi-Fi ma odbywać się przez Facebook Wi-Fi (rysunek poniżej).

Jak widać dostępne są też inne opcje, takie jak zwykła strona powitalna (splash page), dostęp płatny lub autoryzacja użytkownika poprzez SMS (możemy wtedy zbudować bazę pod mobilne wiadomości promocyjne wysyłane SMSami do naszych Klientów). Możemy też zdefiniować jak sieć ma się zachowywać w przypadku ponownych połączeń z nią i segmentować Klientów. Jak to często bywa, podstawowa konfiguracja jest całkiem szybka, ale żeby dokładnie dopasować narzędzie do potrzeb potrzeba trochę czasu i rozeznania w aplikacji oraz ustawieniach sieciowych.

Dla kogo?

Rozwiązanie to jest idealne w zasadzie dla każdego biznesu, które udostępnia darmowe Wi-Fi i działa lokalnie. Z jednej strony angażujemy i zacieśniamy relacje z obecnymi Klientami, a drugiej promujemy się pośród ich znajomych z Facebooka. Social media Wi-Fi jest idealnym rozwiązaniem dla:

  • Restauracji
  • Lokalnych sklepów
  • Galerii handlowych
  • Hotelów
  • Kin
  • Imprez masowych
  • Wszystkich innych punktów, w których ważna jest znajomość lokalizacji

Zobacz jak dzięki Facebook WiFi czterokrotnie zwiększyliśmy liczbę zameldowań w kawiarni Leniviec 

Autor: Mateusz Skwarka

Social media WiFi, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Comments (2)

  1. Bardzo fajny pomysł i sposób na pozyskanie bazy klientów :) a przy okazji nie jest on agresywny w stosunku do klienta, bardziej naturalny, bo kto w dzisiejszy czasach NIE korzysta z Facebooka?

    ekstra :)

    Odpowiedz
    • Mateusz Skwarka 22 lipca 2013 at 21:21

      Dzięki za komentarz. Nam też to rozwiązanie bardzo przypadło do gustu :) Co więcej widać też duże zainteresowanie ze strony Klientów.

      Odpowiedz

Skomentuj

Current month ye@r day *

Zaloguj się do swojego konta

Nie pamiętaszHasła ?

Zarejestruj się na stronie!