Blog Cleverpath



Wiedzę dostarcza:

1
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Relacja z konkursu POS STARS 2013

Mateusz Skwarka 12 września 2013

W ostatni poniedziałek miałem przyjemność być członkiem jury konkursu, którego celem było wyłonienie najlepszych displayów zgłoszonych do tegorocznej edycji konkursu POS STARS. Wszystko miało miejsce podczas Festiwalu Marketingu i Druku w Warszawie. W tym poście chciałbym się z Wami podzielić wrażeniami i opisać najciekawsze realizacje.

Kilka słów wstępu o samym konkursie

Łącznie do konkursu zgłoszono 24 displaye. Ich listę znajdziecie tutaj (na dole strony). Każdy display należało ocenić w skali 1-5, uwzględniając:

  • jakość wykonania (materiał + precyzja),
  • funkcjonalność pod względem technicznym,
  • pierwsze wrażenie (czyli zauważalność),
  • design,
  • interakcję z klientem oraz zapadanie w pamięć.

Kinder niespodzianka z Microsoft Kinect

Tego POSu byłem bardzo ciekaw od samego początku. Nie dość, że samo wykonanie jest bardzo atrakcyjne i rzucające się w oczy dla grupy docelowej (dzieci 8-9 lat) to jest jeszcze zintegrowane z Microsoft Kinect J Jako osoba dorosła musiałem przykucnąć żeby sensor w ogóle zauważył moje gesty, ale to nie problem – przecież POS został zaprojektowany pod kątem dzieci. Niestety obsługa samego Kinecta okazała się dla mnie zupełnie nie intuicyjna. Co prawda nigdy wcześniej nie grałem na Xboxie z Kinectem, ale rozwiązanie w miejscu sprzedaży powinno być na tyle proste żeby 8-9 latek wiedział jak z niego korzystać bez trudności. Ja się sporo namachałem i byłem naprawdę cierpliwy, ale niestety nie rozgryzłem jak działa czujnik ruchu, ani o co chodziło w prezentowanej grze.

Stoisko dermatologiczne Nivea z kącikiem dla dzieci

Największa realizacja przypominająca bardziej stanowisko targowe, ale to właśnie jego rozmiary powodują, że jest tak widoczne i przyciągające. Stanowisko ma zorganizowane miejsce siedzące ze stolikiem, gdzie można przeprowadzić krótkie badanie dermatologiczne, rozeznać się w najnowszych produktach. Dzieci, które przychodzą z mamami mają swój własny kącik do zabawy. Ten ostatni aspekt jest szczególnie ważny, ponieważ zajęcie czymś pociechy umożliwia mamie większą koncentrację na procesie zakupowym. Wspominałem o tym w jednym z moich wcześniejszych postów.

Cinema Cart, czyli mobilny punkt sprzedaży dla kin

Ciekawe i praktyczne rozwiązanie. Stanowisko posiada terminal POS, lodówkę na napoje i metalowy regał na przekąski. Trzeba przyznać, że sama ekspozycja i widoczność produktów są na wysokim poziomie i od razu rzucają się w oczy. Warto zwrócić również na aspekt praktyczny, a dokładniej mobilność stanowiska (posiada ono kółka z hamulcami, dzięki czemu może być dowolnie przemieszczany). Jak dla mnie świetnie rozwiązanie podczas tłocznych dni w kinie albo coraz popularniejsze kina letnie na otwartym powietrzu.

I na koniec dwie realizacje powiązane z piwem

Pierwszy z nich to ekspozytor piwa Desperados z elektroniczną cenówką, którą możemy sami zaprogramować. Bardzo widowiskowy efekt powstaje dzięki podświetleniu butelek od dołu. Dzięki temu, że butelka Desperadosa jest przezroczysta, a sam płyn dostępny jest w różnych kolorach – mamy do czynienia z wizualnie bardzo przyjemnym efektem.

Druga realizacja dotyczy linii piwa Grimbergen. W skład zestawu wchodzą: podświetlany kaseton wewnętrzny i zewnętrzny, menu holder, waflownica, tacka i stand na stolik z wyświetlaczem LCD. Całość zaprojektowana w ciemnych kolorach, przez co idealnie pasuje do klimatu niejednego pubu :)

Podsumowanie

Większość POSów i displayów była bardzo dobrze przygotowana pod kątem wizualnym i jakościowym. Co istotne, ich desing trafnie nawiązywał do reklamowanych produktów. Szkoda, że większość realizacji skupiała się głównie na prezentacji samego produktu, a mało z nich posiadało rozwiązania zachęcające klienta do interakcji. Kto wygra tegoroczny konkurs? Niedługo się zapewne dowiemy. My swoje typy już mamy. A Wam? Który najbardziej przypadł do gustu? Zgłoszone displaye znajdziecie tutaj (na dole strony).

Autor: Mateusz Skwarka

Relacja z konkursu POS STARS 2013, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Comments (1)

  1. Gdybym miał wybierać rozumiem: wybrałbym mobilny punkt sprzedaży – niesamowicie praktyczny. Serce za to, a właściwie żołądek i kubki smakowe wołają: „piwa!” :D A najlepiej to wrzasnął bym sławetne3 slowa: PODAJ-PIWA-KOBIETO! :D Najlepsze zatem te podświetlane butelki: faktycznie przykuwają oko, podobnie jak kasetony, z tym, że butelki o wiele bardziej oryginalne.

    Odpowiedz

Skomentuj

Current month ye@r day *

Zaloguj się do swojego konta

Nie pamiętaszHasła ?

Zarejestruj się na stronie!