Blog Cleverpath



Wiedzę dostarcza:

0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Współczynnik obciążenia personelu

Mateusz Skwarka 29 stycznia 2013

Współczynnik obciążenia personelu - CleverpathZ tego postu dowiesz się:

  • co to jest współczynnik obciążenia personelu,
  • jak wyznaczyć optymalną liczbę personelu w stosunku do kupujących znajdujących się w sklepie,
  • co zrobić, jeśli kupujących może być zbyt dużo w stosunku do sprzedawców.

Współczynnik obciążenia personelu – warto go mierzyć i na bieżąco kontrolować. Jest bardzo pomocny przy planowaniu personelu i odpowiada na pytanie jak bardzo sklep (a w zasadzie obsługa) jest obciążona. Współczynnik ten wyznaczamy dzieląc liczbę kupujących przez liczbę ludzi z obsługi. Dzięki temu wiemy ile osób przypada na jednego obsługującego.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (0)
2
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Jak przygotować sklep do świąt i specjalnych wydarzeń.

Mateusz Skwarka 16 stycznia 2013

Przygotowanie sklepu do świąt - CleverpathZ tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego warto ustalać oczekiwania razem z pracownikami,
  • jakie czynniki powinniśmy brać pod uwagę przygotowując sklep do świąt i innych wydarzeń,
  • dlaczego rzetelna obserwacja jest kluczem do wyciągania odpowiednich wniosków na przyszłość.

W moim poprzednim artykule pisałem o świętach i specjalnych wydarzeniach, które mają wpływ na handel detaliczny. Dzisiaj prezentuję Wam kilka porad o tym, na co uważać przygotowując punkt sprzedażowy do eventów i świąt.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (2)
0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Planowanie Tajemniczego Klienta

Mateusz Skwarka 20 grudnia 2012

Planowanie Tajemniczego Klienta - CleverpathZ tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego planowanie Mystery Shoppera bez uwzględnienia odwiedzin i konwersji znacząco obniża efektywność badania,
  • jak zoptymalizować wydatki na badania typu Tajemniczy Klient,
  • w których punktach przeprowadzać badania częściej, a w których rzadziej,
  • skąd wiedzieć jakie godziny są najlepsze na przeprowadzenie badania.

W moim poprzednim poście pisałem o tym, w jaki sposób poprawnie wnioskować z wyników Mystery Shoppera oraz jak zbadać satysfakcję klienta w ujęciu ilościowym i jakościowym. Wiecie już zatem jak dokonać poprawnej analizy ex-post. Na pewno zrodziło Wam się pytanie czy można coś zrobić przed wykonaniem badania? Jasne, że tak – pozostaje kwestia odpowiedniego z planowania całego badania. O tym w dzisiejszym poście :)

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (0)
0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Liczniki klientów – liczniki oparte o promieniowanie podczerwone

Piotr Soroka 4 grudnia 2012

Zaczynamy cykl wpisów na temat obecnej na rynku technologii liczenia ludzi odwiedzających dany obiekt. Na pierwszy rzut bardzo popularne liczniki klientów na podczerwień.

Liczniki klientów podczerwień

Schemat działania liczników na podczerwień jest bardzo prosty. Wejście do obiektu przecinamy jedną lub dwiema wiązkami podczerwieni (w związku czym odwiedzający nie wiedzą o fakcie ich liczenia). Każde przecięcie wiązki jest odnotowywane w urządzeniu liczącym w jego pamięci. W ustalonym przedziale czasu zebrane dane są przesyłane do serwera/bazy danych, gdzie można je poddać dalszej obróbce i analizie.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (0)
2
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Jak mądrze ustalić godziny otwarcia sklepu?

Mateusz Skwarka 29 listopada 2012

Jak ustalić godziny otwarcia sklepuZ tego artykułu dowiesz się:

  • jak wykorzystać dane o ruchu w sklepie do optymalizacji
    godzin otwarcia Twojego sklepu,
  • jakie są najpopularniejsze rozkłady ruchu w ciągu dnia,
  • na co uważać przy zmianie godzin otwarcia,
  • jakie mogą być skutki takiego posunięcia.

Większość z nas nie zastanawia się zbytnio nad tym, czy nasz punkt sprzedażowy jest otwarty w najodpowiedniejszych godzinach. Sklepy w zależności od branżya są otwarte o różnych porach. Osiedlowe sklepy spożywcze są czynne nawet od 6 rano, z kolei sklepy odzieżowe w galeriach uzależnione są od czasu otwarcia centrum. Wiemy, że jednym ze sposobów na zwiększenie konkurencyjności naszego punktu są dłuższe godziny otwarcia. Konsumenci preferują, aby ich ulubione sklepy były czynne praktycznie całą dobę. Stąd też zwyczaj otwierania galerii i hipermarketów w niedziele. Jednak mało który sklep może sobie pozwolić na całodobową dostępność. Nie wynika to tylko ze względów kosztowych, ale również z niskiej efektywności ekonomicznej. Większość decyzji związanych z godzinami otwarcia sklepu jest podejmowana „na czuja” lub na podstawie obserwacji z ostatnich okresów. Jednak zwyczaje konsumentów i trendy się zmieniają. Może warto więc podejmować ważne decyzje w oparciu o dane? Z pomocą przychodzą dane o liczbie odwiedzających nasz sklep (ang. Footfall).

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (2)
Strona 9 z 12« Pierwsza...7891011...Ostatnia »

Zaloguj się do swojego konta

Nie pamiętaszHasła ?

Zarejestruj się na stronie!