Blog Cleverpath



Wiedzę dostarcza:

3
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (4 votes cast)

Wywiad z Kamilem Grażulem

Mateusz Skwarka 14 lutego 2013

Dziś zamieszczamy wywiad przeprowadzony z Kamilem Grażulem – Retail Managerem w Fashion House Polska. Rozmawialiśmy o jego doświadczeniach zawodowych związanych ze współpracą ze sklepami w outlecie oraz o praktycznym wykorzystaniu danych o odwiedzalności i przepływie klientów.

Czy punkty sprzedaży detalicznej, z którymi współpracujesz, zbierają i wykorzystują dane dotyczące odwiedzalności punktu oraz współczynnika konwersji?

Konwersja, wraz ze wskaźnikami odwiedzalności oraz średniej wartości transakcji, stanowią podstawowe wartości wpływające na wielkość sprzedaży. Większość sklepów instaluje wewnętrzne liczniki odwiedzalności, dzięki którym mogą w miarę dokładnie określić poziom wizyt w ich sklepie, a ilość transakcji rejestrowanych przez kasy fiskalne pozwala im obliczyć poziom konwersji, która w zależności od sieci może nazywać się skutecznością/wydajnością/produktywnością. Coraz więcej najemców zdaje sobie sprawę z istoty tzw. matematyki handlowej i inwestuje w rozwiązania analizujące i wspomagające lepsze wykorzystanie potencjału sklepu i pracowników.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (3)
5
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)

Jak mierzyć ROI z dystrybucji ulotek?

Piotr Soroka 8 stycznia 2013

Ostatnio właśnie takie pytanie zadał mi jeden z rozmówców. W Cleverpath lubujemy się w mierzeniu wpływu różnych działań na wyniki sklepów, dlatego postanowiłem przytoczyć kilka sposobów na sprawdzenie, jaki mamy zwrot z inwestycji w kampanię ulotkową.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co to jest ROI,
  • Jak wyznaczyć cele kampanii promocyjnej,
  • Jak mierzyć podstawowe cele kampanii,
  • Jak wyliczyć ROI na podstawie działań odbiorców ulotki.

Dołącz do dyskusji! (5)
2
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)

Efekt ROPO – szansa czy zagrożenie dla handlu detalicznego?

Piotr Soroka 15 listopada 2012

Efekt ROPOJak wykorzystać efekt ROPO na swoją korzyść? Jak zintegrować działania w Internecie i zwykłym sklepie? Czy efekt ROTOPO to zawsze ucieczka do konkurencji?

Wraz z rewolucją cyfrową odbywającą się na naszych oczach coraz częściej proces zakupowy zahacza lub rozpoczyna się w Internecie. Szukamy tam informacji o produktach, czytamy dane techniczne, budzi się w nas potrzeba zakupu, a potem… wybieramy się do sklepu, żeby ostatecznie przetestować produkt i dokonać tam kupna. Nazywamy to efektem ROPO (Research Online, Purchase Offline). W Polsce przeprowadzane są raporty nt. efektu ROPO dla wybranych branż. Np. w 2010 roku TNS OBOP opublikował dane wskazujące, że 74% osób dokonujących zakupu sprzętu RTV/AGD korzysta z informacji znajdujących się w Internecie przed dokonaniem ostatecznego zakupu. Niektóre firmy posiadają na tyle mocną pozycję i opinie w Internecie (w wyniku ciężkiej pracy w tym obszarze), że świadomie zachęcają potencjalnych klientów do wcześniejszego zgooglowania produktu i przekonaniu się o dobrych opiniach. Przykładem może być poniższy klip reklamowy marki Pontiac:

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (2)
2
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)

Jak mierzyć efektywność kampanii reklamowych w sklepie?

Kamil Adamski 26 października 2012

Jak mierzyć efektywność kampani reklamowychNa samym początku chciałbym postawić przed Wami proste pytanie: w jakim celu przeprowadzacie kampanie reklamowe w Waszych sklepach? Lub jeśli nie kierujecie sklepem, to jak myślicie, po co takie kampanie są prowadzone? Odpowiedź większości z Was byłaby podobna: ABY ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ. Czyż nie?

Wielkość sprzedaży to nie wszystko.

Otóż nie – same działania marketingowe nie są w stanie zwiększyć wpływów do naszych kas fiskalnych. Często rozmawiając z menedżerami sklepów dowiadujemy się, że w ich przekonaniu, jeśli po przeprowadzanej kampanii osiągnęli założony cel przychodowy (albo ich oczekiwania finansowe zostały mocno przekroczone) to akcja marketingowa się powiodła i nie pozostało nic innego jak świętowanie. Jeśli natomiast sklep odnotował przychód niższy niż zakładany – działania reklamowe należy uznać za niewypał. Czy na pewno jest to właściwe rozumowanie? A co w przypadku, jeśli w wyniku przeprowadzonej kampanii znacznie wzrósł nam ruch w sklepie, a sprzedaż pozostała na niezmienionym poziomie lub, co gorsza, spadła?

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (2)
Strona 1 z 1212345...10...Ostatnia »

Zaloguj się do swojego konta

Nie pamiętaszHasła ?

Zarejestruj się na stronie!