Polecane strony
Przedsiębiorstwa:
Cleverpath – Firma autorów tego bloga Specjalizujemy się w analizie footfall oraz konwersji w punktach sprzedaży detalicznej. Dzięki kompleksowej analizie obecnej sytuacji wewnątrz punktu handlowego, jesteśmy w stanie wskazać wszelkie nieefektywności, które wpływają na zmniejszenie zysku i wspomóc w ich optymalizacji.
ShopperTrak - Globalna firma zajmująca się liczeniem ludzi i analizą footfallu. Warto zajrzeć na ich bloga i do poradników, które przedstawiają praktyczne wykorzystanie zebranych danych o ruchu i konwersji.
IRISYS - Brytyjski producent systemów liczących i systemów do zarządzania kolejkami (w oparciu o technologię termalną). Prowadzą dwa blogi, jeden związany z zarządzaniem kolejkami, a drugi dotyczący samych rozwiązań technologicznych.
HeadCount – Kanadyjska firma specjalizująca się w liczeniu ludzi a szczególnie w zagadanieniach związanych z ich conversion. Godne polecenia są dwie książki założyciela firmy: When Retail Customers Count oraz Conversion: The Last Great Retail Metric
Experian – Globalna firma znana przede wszystkim z indeksu FootFall, który analizuje również w polskich galeriach handlowych.
Path Intelligence – Innowacyjna firma, która stworzyła system umożliwiający analizę dokładnych ścieżek poruszania się klientów w sklepach i galeriach handlowych dzięki sygnałom emitowanym z telefonów komórkowych.
Envirosell – Firma doradczo-badawcza specjalizująca się w analizie zachowań klientów w sklepie. Założyciel (Paco Underhill) jest autorem takich książek jak: Dlaczego kupujemy? czy Call of the Mall.
WirelessWERX – start-up z Kalifornii, która wprowadza system umożliwiający analizę ścieżek poruszania się klientów za pomocą sygnału Bluetooth (w odróżnieniu od Path Intelligence, które wykorzystuje numer IMSI nadany każdej karcie SIM).
Retailnext – Amerykańska firma specjalizująca się w tak zwanym in-store retail analytics. Prowadzą bloga opisującego różne zagadnienia związane z analityką wewnątrz-sklepową.
Organizacje i stowarzyszenia:
ICSC - International Council of Shopping Centers. Globalne stowarzyszenie zrzeszające firmy i organizacje związane z centrami handlowymi.
PRCH – czyli Polska Rada Centrów Handlowych. Jest wyłącznym narodowym partnerem ICSC. PRCH reprezentuje interesy branży nieruchomości handlowych w Polsce. Obecnie organizacja liczy 190 firm członkowskich i jest jednym z wyróżniających się w Europie Centralno-Wschodniej organizacji pod względem ilości członków i różnorodności działań edukacyjnych i biznesowych.
Portale, strony informacyjne i blogi:
Galeriehandlowe.pl – Serwis informacyjny i magazyn branżowy, poświęcony branży rynku powierzchni handlowych w Polsce.
Retailnet.pl – Polski portal centrów handlowych.
Trade Marketer – Strona pierwszego polskiego magazynu zajmującego się tematyką shopper marketingu.
Skillpoint – Ciekawy blog odkrywający arkana obsługi klienta w detalu. Dobre źródło wiedzy, ponieważ skupia się na polskich realiach.
Good At Service – Kolejna godna polecenia pozycja nt. dobrej obsługi klienta. Motto autorki: „dobra obsługa to dobry biznes”.
Retail Customer Experience - Portal którego celem jest wymiana wiedzy związana z zapewnianiem klientom jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Duża różnorodność materiałów: newsy, blogi, poradniki i inne.
Retail Marketing Insights – Blog o tym jak zwiększyć zaangażowanie konsumenta.