Z tego artykułu dowiesz się:
- jak wykorzystać dane o ruchu w sklepie do optymalizacji
godzin otwarcia Twojego sklepu,
- jakie są najpopularniejsze rozkłady ruchu w ciągu dnia,
- na co uważać przy zmianie godzin otwarcia,
- jakie mogą być skutki takiego posunięcia.
Większość z nas nie zastanawia się zbytnio nad tym, czy nasz punkt sprzedażowy jest otwarty w najodpowiedniejszych godzinach. Sklepy w zależności od branżya są otwarte o różnych porach. Osiedlowe sklepy spożywcze są czynne nawet od 6 rano, z kolei sklepy odzieżowe w galeriach uzależnione są od czasu otwarcia centrum. Wiemy, że jednym ze sposobów na zwiększenie konkurencyjności naszego punktu są dłuższe godziny otwarcia. Konsumenci preferują, aby ich ulubione sklepy były czynne praktycznie całą dobę. Stąd też zwyczaj otwierania galerii i hipermarketów w niedziele. Jednak mało który sklep może sobie pozwolić na całodobową dostępność. Nie wynika to tylko ze względów kosztowych, ale również z niskiej efektywności ekonomicznej. Większość decyzji związanych z godzinami otwarcia sklepu jest podejmowana „na czuja” lub na podstawie obserwacji z ostatnich okresów. Jednak zwyczaje konsumentów i trendy się zmieniają. Może warto więc podejmować ważne decyzje w oparciu o dane? Z pomocą przychodzą dane o liczbie odwiedzających nasz sklep (ang. Footfall).
Czytaj dalej