Blog Cleverpath



Wiedzę dostarcza:

2
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Jak klienci postrzegają obsługę

Mateusz Skwarka 19 kwietnia 2013

Obsługa w oczach klientów - CleverpathZ tego artykułu dowiesz się:

  • Jak według klientów dobra obsługa wpływa na postrzeganie placówki handlowej?
  • Które czynniki wpływają na jakość obsługi?
  • Nad czym według konsumentów powinni popracować handlowcy?

Na łamach naszego bloga wspominaliśmy niejednokrotnie, że jedną z przyczyn spadku współczynnika konwersji mogą być problemy związane z obsługą w sklepie. Zbyt mała liczba personelu w stosunku do odwiedzających lub ich niewystarczające umiejętności sprzedażowe są nierzadko przyczyną spadku efektywności w sklepie. Poprawa jakości obsługi jest jednak złożonym procesem, który wymaga identyfikacji słabszych obszarów i podjęcia kroków naprawczych. Najlepiej gdy taka analiza jest robiona indywidualnie w obrębie konkretnego sklepu. Nie zawsze jednak mamy na to czas i fundusze, dlatego dzisiaj chciałem zaprezentować jedno badanie, którego celem była ocena etyki handlowców i ich wizerunku wśród nabywców finalnych.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (2)
0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Liczniki klientów – termowizja

Piotr Soroka 9 kwietnia 2013

Wracamy do cyklu wpisów o licznikach klientów. Dowiedzieliśmy się o tym jak działają i jakie zastosowanie mają liczniki oparte o podczerwień oraz obraz wideo. Teraz chciałbym opisać liczniki klientów wykorzystujące technologię termowizyjną.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego liczenie klientów za pomocą termowizji jest bardzo bezpieczne,
  • Jaka jest skuteczność tego rozwiązania,
  • Do czego oprócz samego liczenia klientów można je stosować.

Dołącz do dyskusji! (0)
0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Czy sklep może nie pobierać opłaty za towary?

Piotr Soroka 20 marca 2013

Z tego artykułu dowiesz się:

  • w jaki sposób sklepy zarabiają na dostawcach,
  • jakie są alternatywne modele biznesowe w sklepie,
  • dlaczego klient może być zwolniony z opłaty za towary,
  • czym jest tryvertising.

Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że wszystko ma swoją cenę. Naturalny jest dla nas fakt, że chcąc wejść w posiadanie jakiejś rzeczy musimy jako klient pokryć koszty jej wytworzenia, marketingu, sprzedaży itd.. Z drugiej strony, jeżeli przyjrzymy się środowisku internetowemu to fakt konieczności płacenia za pewne usługi czy materiały nie jest już oczywisty. Dostęp do muzyki, artykułów czy raportów nie był nigdy taki bezpośredni i tani, żeby nie powiedzieć darmowy. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że żaden biznes, nawet ten internetowy, nie może istnieć bez generowania zysków. Wszystko zależy więc od modelu biznesowego. Czy zatem, odpowiadając na pytanie postawione w tytule tego wpisu, możliwe jest oferowanie klientom towaru za darmo lub po kosztach, żeby ostatecznie wygenerować solidny zysk? Tak, jest to możliwe i w tym artykule opiszę jeden z takich modeli coraz lepiej funkcjonujących na całym świecie w sektorze handlu detalicznego.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (0)
0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Big Data w handlu detalicznym

Mateusz Skwarka 13 marca 2013

Z tego artykułu dowiesz się:

  • co oznacza termin Big Data,
  • jakie mogą być przykładowe zbiory Big Data we współczesnym biznesie,
  • jak duże zbiory danych mogą być wykorzystywane w handlu detalicznym.

Big Data – definicja pojęcia

Dzięki rozwojowi technologii firmy są w stanie pozyskiwać najróżniejsze dane i je przetwarzać na własne potrzeby. Szybki rozwój technologiczny przyczynił się do wykładniczego przyrostu informacji, co wymaga nowych narzędzi do ich przetwarzania. Takie olbrzymie zbiory danych są właśnie określane terminem Big Data. Charakteryzuje się je najczęściej według koncepcji 4V, w skład której wchodzą: objętość (ang. volume), dynamizm (ang. velocity), różnorodność (ang. variety) i wartość (ang. value).

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (0)
0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Współczynnik obciążenia personelu

Mateusz Skwarka 29 stycznia 2013

Współczynnik obciążenia personelu - CleverpathZ tego postu dowiesz się:

  • co to jest współczynnik obciążenia personelu,
  • jak wyznaczyć optymalną liczbę personelu w stosunku do kupujących znajdujących się w sklepie,
  • co zrobić, jeśli kupujących może być zbyt dużo w stosunku do sprzedawców.

Współczynnik obciążenia personelu – warto go mierzyć i na bieżąco kontrolować. Jest bardzo pomocny przy planowaniu personelu i odpowiada na pytanie jak bardzo sklep (a w zasadzie obsługa) jest obciążona. Współczynnik ten wyznaczamy dzieląc liczbę kupujących przez liczbę ludzi z obsługi. Dzięki temu wiemy ile osób przypada na jednego obsługującego.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (0)
Strona 8 z 12« Pierwsza...678910...Ostatnia »

Zaloguj się do swojego konta

Nie pamiętaszHasła ?

Zarejestruj się na stronie!