Blog Cleverpath



Wiedzę dostarcza:

2
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Święta i specjalne wydarzenia w handlu detalicznym

Mateusz Skwarka 4 stycznia 2013

Święta i specjalne wydarzenia w handlu - CleverpathZ tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego święta i różnego rodzaju wydarzenia odgrywają istotną rolę w handlu detalicznym,
  • jakie są inne ważne rodzaje wydarzeń oprócz ogólnopolskich świąt,
  • jak otwarcie nowego sklepu może wpłynąć na inne punkty w sieci.

Święta Bożego Narodzenia już za nami. Dla całego handlu detalicznego był to najgorętszy okres w roku. Z jednej strony obroty sklepów były wysokie, a z drugiej problemy z obsługą wszystkich klientów i wyrobieniem się z zamówieniami na czas mnożyły się z dnia na dzień. Boże Narodzenie jest świętem szczególnym i najbardziej intensywnym dla handlu w Polsce patrząc przez pryzmat obrotów w tym okresie. Każde święto lub wydarzenie wpływa w pewien sposób na specyfikę sprzedaży, odwiedzin i ogólnej sytuacji w sklepie. Warto zatem wiedzieć, co się dzieje w obiekcie handlowym podczas różnych uroczystości, aby z roku na rok podnosić efektywność naszego punktu.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (2)
0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Liczniki klientów – obraz wideo

Piotr Soroka 28 grudnia 2012

Kontynuujemy cykl wpisów o rozwiązaniach technologicznych z zakresu liczenia klientów. Tym razem piszę o licznikach opartych o sygnał pochodzący z kamer wideo zainstalowanych w punkcie sprzedaży.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego liczenie klientów za pomocą kamer może być tańsze niż inne rozwiązania,
  • Jaka jest skuteczność tego rozwiązania,
  • Jakie warunki trzeba spełnić, by podnieść skuteczność rozwiązania,
  • Jakie inne możliwości dają rozwiązania oparte o kamery wideo oprócz liczenia klientów.

Dołącz do dyskusji! (0)
0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Mystery shopper, czyli jak konwersja odkrywa tajemnicę Tajemniczego Klienta

Mateusz Skwarka 12 grudnia 2012

Mystery Shopper 1 - CleverpathZ tego artykułu dowiesz się:

  • czy pozytywne doświadczenie zakupowe i wysoka satysfakcja rzeczywiście wpływa na zwiększenie sprzedaży,
  • jak wyciągać poprawne wnioski z badań typu Tajemniczy Klient,
  • jak w sposób ilościowy i jakościowy określić satysfakcję naszych Klientów.

Mystery Shopper czyli Tajemniczy klient to badanie którego celem jest sprawdzenie jakości obsługi w sklepie i zidentyfikowanie obszarów wymagających poprawy. Przeprowadza się je poprzez wysłanie Tajemniczego Klienta do punktu sprzedażowego lub punktu obsługi klienta aby podszył się pod zwykłego klienta i sprawdził jak traktuje go obsługa. Często planuje się aby jego zachowanie odbiegało od normy (np. był arogancki lub bardzo wymagający), ponieważ to w takich sytuacjach najlepiej sprawdzić jak obsługa sobie radzi z nietypowymi klientami i jak działa pod presją. Największą zaletą badania jest fakt, że nie bada opinii czy deklaracji na temat hipotetycznych sytuacji, ale relacjonuje przebieg prawdziwych doświadczeń klientów w wybranych punktach.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (0)
0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Jak kupują kobiety?

Mateusz Skwarka 26 listopada 2012

Jak kupują kobietyZ tego artykułu dowiesz się: jak zachowują się kobiety podczas zakupów, co to jest „efekt muśnięcia pupy”, jak obecne zmiany społeczne wpływają na zachowanie zakupowe kobiet oraz po co robić promocje typu „Zabierz ze sobą przyjaciółkę”. Zapraszam do lektury.

Kobiety to zdecydowane fanki wszelkiego rodzaju zakupów. Chodzenie po sklepach nie jest traktowane przez kobiety jako obowiązek, ale bardziej jako forma rozrywki lub przejaw swojej aktywności społecznej. W poście Mężczyźni w sklepie opisywałem jak podczas zakupów zachowują się panowie oraz skontrastowałem ich postępowanie z zachowaniem płci pięknej. Tym razem chciałbym bliżej opisać sposób zachowania kobiet podczas zakupów.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (0)
Strona 4 z 12« Pierwsza...23456...10...Ostatnia »

Zaloguj się do swojego konta

Nie pamiętaszHasła ?

Zarejestruj się na stronie!