Blog Cleverpath



Wiedzę dostarcza:

0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Showrooming

Mateusz Skwarka 20 lutego 2013

Showrooming - CleverpathZ tego artykułu dowiesz się:

  • co to jest showrooming i dlaczego jest to efekt niekorzystny dla tradycyjnego sklepu,
  • czy blokowanie Internetu lub sygnału GSM w sklepie ma sens,
  • jak walczyć z showroomingiem i wykorzystać go na swoją korzyść.

Jakiś czas temu Piotrek opisywał efekty ROPO i ROTOPO, odnoszące się do zachowań konsumentów w świecie wirtualnym i rzeczywistym. Dzisiaj chciałbym Wam przybliżyć zjawisko showroomingu, które jest poniekąd zbliżone do ROTOPO (Research Online, Test Offline, Purchase Online) i podobnie jak ono niekorzystnie wpływa na sklepy tradycyjne. Z showroomingiem mamy do czynienia wtedy, gdy kupujący będąc w naszym sklepie przegląda Internet w poszukiwaniu produktów z oferty naszego sklepu, sprawdzając przy tym ceny konkurencji. Stało się to możliwe dzięki upowszechnieniu się smartfonów z dostępem do Internetu. Na popularności zyskują również specjalne aplikacje mobilne umożliwiające skanowanie kodu kreskowego w sklepie i sprawdzenie cen danego produktu w porównywarkach cenowych lub na Allegro. Zjawisko to jest negatywne z punktu widzenia tradycyjnego punktu handlowego, ponieważ e-commerce z racji dużo niższych kosztów prowadzenia działalności może zaoferować niższe ceny. Konsument napotykając na taką ofertę najprawdopodobniej zamówi produkt u konkurencji. Efektem tego jest spadek współczynnika konwersji, co oczywiście negatywnie przekłada się na wyniki sprzedażowe.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (0)
0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Promocje cenowe w centrach handlowych

Kamil Adamski 9 lutego 2013

promocje cenowe CleverpathW tym poście chciałbym podzielić się z Wami naszym doświadczeniem w zakresie stosowania promocji cenowych w centrach handlowych. Czytając niniejszy wpis dowiecie się m.in.:

  • w jaki sposób centra handlowe organizują promocje cenowe,
  • czy najemcy chętnie obniżają ceny swoich produktów,
  • jaki stosunek do promocji cenowych mają klienci.

W ostatnim czasie na topie są dyskusje dotyczące cen kończących się na „99”. Jest to spowodowane zapowiedzią NBP, który wskazuje na potrzebę wycofania z obiegu monet jedno- i dwugroszowych. Wspominam o tym, ponieważ gorące rozmowy na ten temat udowadniają, że my, konsumenci, mamy coraz większą świadomość manipulacji, jakimi jesteśmy poddawani podczas różnorodnych promocji. Pomimo rosnącej wiedzy, wszelkie akcje marketingowe oparte na wyprzedażach, promocjach cenowych to w dalszym ciągu silna broń w rękach sprzedających – także w galeriach handlowych.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (0)
1
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Wpływ pogody na handel detaliczny

Mateusz Skwarka 25 stycznia 2013

Z tego postu dowiesz się:

  • jak pogoda wpływa na handel detaliczny i liczbę odwiedzin w sklepach,
  • jak sprzedawany asortyment może wpływać na zmiany spowodowane przez pogodę,
  • jak pogoda wpływa na różne rodzaje sklepów.

Pogoda jest czynnikiem, na który naprawdę nie mamy wpływu. Jedyne co możemy to ją obserwować i na podstawie poprzednich doświadczeń oraz obserwacji odpowiednio reagować. Prognozowanie pogody przez ostatnie lata znacznie się rozwinęło i współcześnie mamy powszechny dostęp do tych informacji. Oczywiście jak każda prognoza określana jest z jakimś prawdopodobieństwem, rzadko wynoszącym 100%. Jednak umiejętność wyciągania odpowiednich wniosków na jej podstawie i odpowiednie przygotowanie się są kluczowe – szczególnie w branżach sezonowych. Jeśli menadżer wie, jak konkretny typ pogody wpływa na sytuację w sklepie to może on zarządzać sklepem dużo efektywniej.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (1)
5
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Witryny interaktywne – folie dotykowe [+WIDEO]

Piotr Soroka 22 stycznia 2013

Z tego artykułu dowiesz się:Witryny interaktywne - folie dotykowe

  • Jak zmienić standardową witrynę sklepową w taką, obok której nie da się przejść obojętnie,
  • Co jest potrzebne do ożywienia naszej witryny, aby umożliwić interakcję przez dotyk,
  • Jakie są zastosowania takich rozwiązań.

Folia dotykowa HilfigerPewien czas temu Kamil zamieścił wpis o wprowadzeniu do Visual Merchandisingu. Jednym z jego elementów były witryny sklepowe. Postanowiłem rozwinąć dalej ten temat opisując jedno, bardzo ciekawe moim zdaniem rozwiązanie. Mowa tutaj o foliach dotykowych. Po co? Wyobraźcie sobie witrynę sklepową, którą możecie dotknąć i korzystać z niej jak z wielkiego tabletu. Wydaje mi się, że w tym momencie (tak jak mi) przychodzi Wam już do głowy milion zastosowań :)

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (5)
0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Wykorzystanie footfallu i współczynnika konwersji w HMV Canada

Kamil Adamski 11 stycznia 2013

Footfall i wspolczynnik konwersjiNa łamach naszego bloga opisaliśmy już dwie historie mówiące o sukcesie wynikającym z działań opierających się na analizie danych dotyczących footfallu i konwersji. Znana jest już nam historia Erica Wagstaffa z sieci Aldo (Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie odzieżowym? – przykład ALDO) oraz postać Petera Scully związanego z Black’s Photo Corporation oraz Radio Shack (Jak efektywnie wykorzystać dane o konwersji – przykład Petera Scully). Dzisiaj przedstawiamy wam postać kolejnego, a właściwie kolejnej  conversion champion – Diane Blois z HMV Group.

Czytając niniejszy artykuł dowiecie się, w jaki sposób sieć HMV Canada rozpoczęła przygodę z wykorzystaniem danych o footfallu i konwersji oraz z jakimi problemami w tym obszarze musiała się zmagać. Będziemy opisywać co to jest dzienna karta wyników oraz jak może ona wpłynąć na zaangażowanie personelu w obszarze zbierania informacji o klientach.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (0)
Strona 3 z 1212345...10...Ostatnia »

Zaloguj się do swojego konta

Nie pamiętaszHasła ?

Zarejestruj się na stronie!