Jak mobilne technologie zmienią handel detaliczny?
Kamil Adamski 17 lutego 2014Wiek XXI to okres szybkiego rozwoju informatyki i technologii mobilnych. Zmieniające się zachowania konsumentów na rynku wymuszają na przedsiębiorstwach zastosowanie nowoczesnych technologii mobilnych. „Biznes tym lepiej funkcjonuje, im łatwiej Ci wziąć go ze sobą” – to hasło reklamowe ING Banku doskonale podkreśla znaczenie technologii mobilnych w biznesie. W tym artykule postaram się przybliżyć pojęcie nowoczesnych technologii mobilnych w marketingu oraz to, jakie środki marketingu mobilnego są dostępne na rynku i mogą być wykorzystane w biznesie w celu poprawy konkurencyjności oraz obniżenia kosztów.
Dołącz do dyskusji! (1)

Ostatnio naszła mnie drobna refleksja – czemu właściciele restauracji czy kawiarni nie szukają dodatkowych przychodów wykraczających poza standardowy model biznesowy? Nie mówię o tym, że są to pomysły zwiększające je nagle dwukrotnie, ale w warunkach spowolnienia gospodarczego każda okazja na poprawienie wyniku finansowego powinna być pożądana. Tym bardziej, że ciekawszy model biznesowy często wzbudzi też większe zainteresowanie u klientów. Żeby pobudzić kreatywność jako pierwszy rzucę pomysłem.
W tym poście chciałbym Wam przybliżyć historię znanej wszystkim sieci obuwniczej, która dzięki liczeniu ludzi w sklepie i mierzeniu konwersji odniosła sukces rynkowy. Na podstawie książki Marka Ryskiego przedstawię Wam historię amerykańskich oddziałów firmy ALDO. Autor często przytacza sukcesy firm w tym zakresie, a ich zarządzających określa jako conversion champions. Oto historia pierwszego czempiona – Erica Wagstaffa (Director of Organization Development w ALDO Group).
Poniższy artykuł jest pierwszym z serii wpisów dotyczących zasad profesjonalnej obsługi klienta. Publikując te treści chcemy stworzyć zbiór najważniejszych reguł i wskazówek dotyczących obchodzenia się z konsumentami w naszych punktach handlowych. W dzisiejszym artykule dowiecie się o kluczowych zasadach zachowań personelu, które wnoszą wartość dodaną do procesu obsługi klienta.

