Blog Cleverpath



Wiedzę dostarcza:

0
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Jak efektywnie wykorzystać dane o konwersji – przykład Petera Scully

Kamil Adamski 22 listopada 2012

Jak efektywnie wykorzystać dane o konwersjiConversion champion – Peter Scully

Przedstawiamy kolejną historię z cyklu: conversion champions. Ostatnio Mateusz pisał o sukcesie Aldo wynikającym z działań prowadzących do wzrostu współczynnika konwersji (Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie odzieżowym? – przykład ALDO). Dzisiaj przyjrzymy się bliżej kolejnemu mistrzowi konwersji – a mianowicie postaci Petera Scully oraz firmom, w których Peter wdrożył trwałe rozwiązania w obszarze efektywnego wykorzystania footfallu i konwersji. Jeśli chcecie wiedzieć, w jaki sposób udało się Peterowi zwiększyć zyski zarządzanych przez niego sklepów o 5 mln dolarów oraz znacznie zredukować koszty pracy to zachęcam do lektury.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (0)
3
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Mężczyźni w sklepie

Mateusz Skwarka 8 listopada 2012

Mężczyźni w sklepie - CleverpathMężczyźni i kobiety różnią się w wielu aspektach, więc dlaczego nie mieliby się różnić w sposobie robienia zakupów i zachowania w sklepie? Powszechnie wiadomo, że mężczyznom robienie zakupów nie sprawia takiej radości jak kobietom. Główne różnice objawiają się też w ich zachowaniu podczas zakupów. Panie wolą robić zakupy w pojedynkę lub z inną kobietą. Z kolei panowie wolą, aby przy zakupie ubrań towarzyszyła im kobieta. Jednak mężczyźni dużo szybciej tracą cierpliwość, szczególnie robiąc zakupy. Skutkuje to tym, że większość procesów związanych z budowaniem pozytywnego doświadczenia zakupowego (ang. shopping experience) jest z reguły mierzona w płeć piękną. Z racji zamiłowania kobiet do kupowania jest to po prostu łatwiejsze i przynosi lepsze efekty.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (3)
2
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Uwolnij ręce – koszyki sklepowe

Piotr Soroka 5 listopada 2012

koszyki sklepoweCiekaw jestem jak traktujecie temat koszyków w Waszych sklepach. W niektórych punktach handlowych uznajemy je za nieodzowny element wyposażenia przestrzeni sprzedażowej i nawet nie wyobrażamy sobie, żeby np. do wielkopowierzchniowego sklepu z artykułami spożywczymi nie wejść będąc uzbrojonym w tego typu oręż.   W rzeczywistości prawie w każdym punkcie handlowym, w którym towary rozlokowane są na regałach i kupujący mogą je swobodnie przenosić przed skasowaniem przydają się rozmyślnie rozlokowane miejsca z koszykami lub odpowiednia polityka sklepu w tej kwestii.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (2)
1
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Czy współczynnik konwersji oznacza to samo w galerii handlowej, sklepie internetowym i tradycyjnym?

Piotr Soroka 17 października 2012

Współczynnik konwersji w różnych punktach sprzedażowychMateusz pisał niedawno o współczynniku konwersji jako jednej z najważniejszych miar przy prognozowaniu i generowaniu sprzedaży. To właśnie ten wskaźnik najlepiej określa, co się dzieje w miejscu sprzedaży. A tak naprawdę jak efektywnie odbywa się cały proces sprzedaży. Nie sposób się z tym nie zgodzić. Skoro już wiadomo jak liczyć konwersję, nie pozostaje nam nic innego jak spytać kolegę z branży o jego współczynnik konwersji i ucieszyć się, że mamy wyższy. Super, nie? Ano, nie do końca ;) Bez upewnienia się, czy w naszych punktach sprzedaży, dla który liczymy współczynnik konwersji, odwiedzający mają do wykonania podobne zadania (cele konwersji) nie powinniśmy przystępować do porównań. Chyba, że potrzebujemy się sztucznie dowartościować.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (1)
6
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 4.7/5 (3 votes cast)

Visual merchandising – co się kryje pod tym szumnym określeniem?

Kamil Adamski 24 grudnia 2012

Niniejszy wpis jest pierwszym z tematyki merchandisingu wizualnego. Czytając go dowiecie się m.in.:

  • jakie są główne obszary działań, których realizacja jest wyzwaniem każdego współczesnego visual merchandisera,
  • jakie elementy odpowiadają za organizację przestrzeni sklepowej,
  • gdzie w punkcie handlowym powinna znajdować się kasa oraz przymierzalnia,
  • dlaczego warto skupić się na aranżacji witryn sklepowych.

Visual Merchandising Cleverpath

Z pewnością każdy z Was kiedykolwiek podziwiał aranżację sklepu lub zwracał uwagę na ułożenie i ekspozycję sprzedawanego towaru. Niejednokrotnie dokonując zakupu ulegaliście (świadomie lub nieświadomie) wyższości merchandisingu wizualnego.

Czytaj dalej

Dołącz do dyskusji! (6)
Strona 10 z 12« Pierwsza...89101112

Zaloguj się do swojego konta

Nie pamiętaszHasła ?

Zarejestruj się na stronie!